14 oktober 2009

Ord i ett träd

Slå på de stora trummorna - 5 dagar utan regn i Bergen! Då gäller det att passa på och ge sig ut i skogen. Uppdraget var att hitta en passande gren till ett litet trädprojekt. Ni som sett Ylva Skarps härliga små etiketter till poesiträd anar nog vad jag hittat på.
Nu har jag inte Ylvas härliga textrader i min ägo (ännu) och har därför tillverkat egna skyltar i vit lera. Med stämplar har jag tryckt ett ord på vardera skylt, så mitt lilla träd är egentligen inget poesiträd, utan ett ordträd. Ord för sådant vi behöver i livet - skratt, trygghet, kärlek, drömmar... Jag har fler skyltar i lager, men vill inte hänga för många i min vackra gren.

Krukan grener står i var från början trären, men jag har målat den med vit färg utblandad i vatten, för att träets struktur fortfarande ska skina igenom. Pinnstolen är ett loppisfynd för 50 kronor. Jag var mycket nöjd när jag fann den.


Tänk på att bara plocka grenar som redan ligger på marken!

14 kommentarer:

Christine Louise sa...

Så utrolig stilig :)

Unknown sa...

Gullig ide!!!
poesi behöver vi nog alla lite mer av!!!
~~Go Kväll ♥ Mamma Millan~~

Anonym sa...

Så söt och vilken rolig idé :)

Kram Åsa

Vikeskärs hem och vardag sa...

Fint med skyltarna hängades så där. Blickfång som gäster kommer att kika in direkt :)
Kram

Anonym sa...

Å så herlig da :-)

Klem fra meg

Fröken Fräken sa...

Jag har legat lite lågt med grenar under sommaren (känns lite konstigt att ha kala grenar inomhus när de ute står i full blomning liksom) men när jag ser ditt finfina träd inser jag ju att här ska plockas in grenar. Jisses vad jag kan gå runt länge och leta efter den rätta grenen...!

Och det är väl roligt att kunna göra egna etiketter, så att man kan få just de ord som betyder mest för en själv?

Och gratulerar till det fina vädret, här har det ju som sagt blivit nästan sommarvarmt ;-)

Tidsmästarinnan sa...

Hej Jill!
Kanonsnyggt, jag gillar både de fina och personliga etiketterna och hela skapelsen (och jag hade också varit MYCKET nöjd med ett sånt där stolsfynd... grattis :-)
Kram vännen!
Susanne

Lissen sa...

Man måste ha lite poesi i livet.
Fint med ett träd,som gör att man kommer ihåg, det värdefulla i livet!
Ha en skön helg!

Blunda hårt och dansa du......

Kort og Søm sa...

Dette var veldig fint!!
God helg,
Fredrikke :o)

Margrethes hus og hage sa...

Det var kreativt og fint. Koselig med et ordtre :)

Ønsker deg en fin helg videre! Hilsen Margrethe

Mjuka sa...

Håller lite på med samma projekt!! Ditt var jättefint
kram Malin

Anne sa...

Hej!
50 kronor för den stolen var ett riktigt fynd - härligt!

Jättefint har dy gjort med trädet och orden som hänger i.

Men du, du har nog en konstig färginställning på din dator, för väggarna hos oss är grå... men det var kul att du tyckte det var fint ändå :)

Kram Anne

Annas Lycka sa...

Hej!!
Mysig blogg du har.Här blir jag kvar en stund.

Så fint ordträd, haft samma tanke ett tag men inte kommit till skott....KAnske kan få tiummen ur nu....Ha det! Kram Anna

Minellie sa...

Hej vännen! Inte lite avis jag blev i fredags kväll när jag läste din hälsning hios mig, själv stod jag på jobbet inför en helhelg.

Klart du ska ta fler skogspromenader och leta kransmaterial... Om ni har lika mycket rönnbär som vi i år så tror jag det slulle vara snyggt med en tjock krans av enbart gukla löv dekorerad med rödorangea rönnbär. Häng den på balkongen som fågelbord sen =)
Det där telefonsamtalet börjar vara WAY overdue, men mitt schema är kaotiskt och så flyttar vi ju om två veckor, så det är kaos hemma också...

Ha det bäst!

Kiamizar