20 oktober 2009

Gult är vackert!

Jag har läst någonstans att gult är glädjens, lyckans, kraftens, vishetens och kreativitetens färg. Och visst är gult en vacker färg.

Gult är en färg fylld av energi och inte alltid den lättaste färgen att få in i inredningen. Själv har jag lite svårt för de mer intensiva tonerna, men en klick här och där, en vacker blomma som lyser upp, det blir riktigt effektfullt.
Ljusstakarna kommer från Granit.

Så mycket mer har jag inte idag. Jag är mitt uppi en hektisk arbetsvecka och imorgon åker jag ner till Stavanger. Jag kommer åter på fredag!

11 kommentarer:

Margrethes hus og hage sa...

Gult er veldig fint om høsten synes jeg. da passer det likesom så godt inn, og det skal være gule og oransje farger på denne årstiden.

god tur til Stavanger :) Hilsen Margrethe

Brigg sa...

Gult er min favorittfarge og prøver å ha noe gult i hvert rom! Det gjør meg så glad:-) Fine bilder.

Nostalgia sa...

Ja gult er virkelig en glad-farge ! Kan brukes hele året spør du meg :-)

Ønsker deg en fin uke !
Klem, Nostalgia

Monkan sa...

Gult är välkomnande också har jag läst, tur för mig som har gul tapet i hallen :-) fast träskorna har jag lagt till vintervila i sin kartong.

Sån här mild höstgul färg är ju fint, och väldigt snyggt ihop med det grå. Bra tips om Granit, jag måste kolla vad de har, behöver nåt till tjocka adventsljus. Vilken fin header du har förresten, matchar ju inlägget perfekt :-)

Vilket fint ordträd du fixat, dekorativt som helhet och skyltarna är superfina. Fem dagar utan regn var ju inte illa :-) och ni hade ju t.om sol ser jag.

Klart du kan spara ner bilden på hyllan, jag har ju försökt välja ut såna bilder som andra också kan tänkas gilla :-) Om du blir snickarsugen så kan jag fota eller scanna av hela sidan och maila dig, det finns ju en beskrivning hur man bygger hyllan.

Mitt hvite hus sa...

Gult er en høst farge for meg... og den gjør seg trolig godt der ute...
vakre bilder hos deg...Klem Kerstin

B-M sa...

När jag var liten så sa vi alltid: gult är fult... Men det stämmer ju inte alls :-) Ha en bra vecka! Kram kram

Blogg by Maliin Stoor sa...

Håller med dig!

Inte alla som gillar färgen tills de ser vilken effekt den har, tänk bara på citroner..

Må gott


Maliin

Fröken Fräken sa...

Granit har jag lätt för, men gult har jag dock väldigt svårt för.. oavsett dess egenskaper så går den färgen inte riktigt ihop med mig utom i en viss solgul nyans..

Så du är också i flängarbranschen just nu? Har just kommit hem och redan bokat fyra nya resor.. när ska man hinna och orka pyssla hemma??

Christine Louise sa...

Vakre bilder som alltid :)

Anonym sa...

Jättevackra ljusstakar :)

Jag har lite svårt för gult när det gäller inredning, jag hade det mycket förr, men gult i form av blommor och höstlöv tycker jag är jättevackert :)

Kram Åsa

millandante sa...

Ja en liten klick sådär... annars tröttnar jag... fastän jag tycker gult är så fint!
Nu måste jag ta mig till Granit...!
Kram