9 oktober 2009

Färgklick i vardagsrummet

Å så spontant det ser ut. Det var makens något ironiska kommentar när jag tog dessa bilder. Och visst ser ni den spontant uppslagna boken i soffan och den nonchalant ditkastade pläden?
Den här buketten med orange rosor utgör en vacker färgklick i vardagrummet. Nu under hösten försöker jag få in lite mustiga färger i inredningen och dessa rosor matchar det orange i den broderade kudden från Ikea. Den stora bruna kudden och den randiga i brunt och vitt kompletterar den blommiga och tillsammans skapar de ett fint helhetsintryck.

När det gäller orange tycker jag absolut bäst om de något dovare tonerna, och det får absolut inte bli för mycket. Dessa rosor har stått i en vecka (för övrigt samma rosor som här) och har blivit lite mjukare i färgen.
Vi har inget bord framför soffan. Jag har faktiskt lite svårt för soffbord och tycker det fungerar minst lika bra med en fotpall. En bricka gör att man fortfarande har plats till att ställa ner en kopp kaffe eller ett glas vin. Jag har medvetet valt en rund bricka för att bryta av den fyrkantiga formen på fotpallen.

I keramikburken hittar man värmeljus. Det går åt många under den här delen av året. Vacker förvaring, nära till hands.

På zinkbrickan ligger även ett korsstygnsbroderi jag försöker komma igång med. Om jag låter det ligga här kanske jag tillslut kommer någon vart.

Med det önskar jag er en riktigt fin fredag och en härlig helg.

9 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Oja, riktigt spontant!! Ibland tänker jag att jag skulle ta några foton av när det ser kaosartat ut hos mig, och visa dem på bloggen. Man kan ju lätt tro att det råder total ordning hos alla bloggare..
Men, huvudsak att det känns riktigt mysigt och det gör det ju hos dig!

Christine Louise sa...

Så utrolig vakre bilder :)
Nydelig hjem du har :)

Ha en flott helg.

Klem fra meg..

Vikeskärs hem och vardag sa...

Härliga rosor :) Gubbarna ska alltid ha något att kommentera :)
Trevlig helg, kram

Karin sa...

Wow, vad snyggt! Du får det att se så enkelt ut...

Ocean showroom sa...

Ja, de mennene, de mennene, hihi:)
Fine bilder (og motiver selvsagt)!
God helg til deg også!
Klem, Lene

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

ååå så vackert!! ljuvliga bilder..så fint med den höstiga färgklicken i det vita!!

TREVLIG HELG!!
Kram ♥ Millan

Anne sa...

Ja det såg väldigt spontant och vackert ut!

Jättefina bilder ifrån erat vardagsrum - varmt och ombonat.

Kram Anne

Monkan sa...

Hej! Jag hittade hit via Fröken Fräkens blogg, blev nyfiken på ditt trådhjärta som hon skrev om, eftersom jag just nu går en kurs i trådslöjd. Här fanns ju mycket annat fint att kika på också :-)

Trevlig färgklick och fint piffat i soffan, inklusive boken och filten ;-) Jag har också lite orange inne nu, japanska lyktor t.ex, det är ju en riktig höstfärg.

Snabbkikade på dina pysselprojekt, som jag alltid gör när jag besöker en blogg för första gången :-) och såg din textade tavla, Lyckorus, kanonfin!

Lissen sa...

Oh vad ombonat och fint det ser ut! du har gjort det så trivsamt i ert vardagsrum.

Klart man måste fixa till för att få bra bilder. då ska ju tidningen ligga lite nonchalant där. Ser att du broderar något. Det ska bli spännande att se sedan.
Ha en skön söndag!