30 juli 2012

YTTERLIGARE EN BETONGLJUSSTAKE


Så har ytterligare en betongljusstake mött världens ljus här hemma hos oss. Betong är verkligen hur lätt som helst att jobba med och det är bara fantasin som sätter gränser för vad man kan få till. Denna gång har jag tillverkat ett betongfat, men plats för ett ljus, som kan dekoreras allt efter säsong. Just nu med snäckor från jordens alla hörn (vilket låter väldigt flott, men som i verkligheten bara betyder Thailand, Mexiko och Norge).
Pelargonen är ny i samlingen. Vacker med sina ljust limegula blommor och skira uttryck. Creamery heter den och köptes tillsammans med 4 andra sticklingar på postorder härifrån. Det är inte alla blommor som trivs hemma hos oss. Ge mig en murgröna och jag tar livet av den på en vecka eller två. Men pelargoner klarar jag av och det blommar och knoppas överallt här hemma just nu.

Om ni är intresserade av fler betongtips så kan ni titta här och här för sådant jag tillverkat tidigare. Och så kan jag lova att det kommer mera. Har redan en lysande betongidé som bara väntar på att realiseras.

16 kommentarer:

MammaElva sa...

Wow, vilket fint fat!Och Norge, Mexico och Thailand är inte fy skam! :)

Marits Hverdagsgleder sa...

Så kreativ du er :) Har ikke prøvd meg på betong enda, men kanskje når det blir litt roligere i heimen :)
Likte godt skje-krokene dine i innlegget under.
Klemmer

Unknown sa...

Så fint betongfat, enkelt och snyggt, gillar idén med att ändra efter säsong :) Kan vara en perfekt present till mamma!
Ser fram emot att se din nästa betongidé bli verklighet :)

Ha en fin dag,
kram Catta

(eddas) sa...

Den ble jo bare kjempefin:)Har ikke prøvd meg med betong....
klemklem

Tina sa...

Snyggt och mycket praktiskt för minnen!

kram

Hanna sa...

så duktig du är. Det blir så fint.
Kram
Hanna

Johanna Stålros sa...

Duktiga du- så fint!!! Kram

kavallinskan sa...

Så himla fint!
kram kram

Elna sa...

Vilket fint betongfat och kul idé att dekorera efter säsong. Jag får nog snart prova att göra något i betong *ler*. Ha en skön kväll.

Kram
Elna

tinajo sa...

Snyggt - betong verkar kul, har inte hunnit testa än..! :-)

Elin sa...

jättefint fat! bra inspiration... blir nog till att åka och köpa sig en säck eller två idag :-)

Cattis sa...

Jättefint fat!! Betong är så stilrent, snyggt o enkelt...

Kjamis Cattis

millandante sa...

Imponerad!!!! Så fin! Och sedan höjer du ju allting lite extra med ditt piffade, så fint! Jag märkte inte alls att du tappat fokus nu när jag läste ikapp;)

Kram

Kari sa...

Så stilig. Både kreativt og delikat. Flink du :)

TC sa...

Super fint =) Jag har oxå fastnat i betongträsket.. Gjorde mig precis ett smyckesträ som står på tork nu och hoppas det blir så bra som jag tänkt mig =)

Ida Hjortsberg sa...

Gud så vackert :)