27 juli 2012

KROKAR AV SKEDAR


Det är detaljerna som gör det. Och en del detaljer av det roligare slaget, som skapar små utropstecken, ger det där lilla extra till inredningen. Här hemma är jag just nu speciellt nöjd med våra nya krokar i köket, tillverkade av gamla matskedar.  
Bäst gillar jag nog den uppe till höger med ett ingraverat B, som i min mammas förnamn.

Jag har en längre tid funderat på att tillverka egna, men så hittade jag dessa fina här och strök glatt det projektet från listan. Listan är fortfarande full till bristningsgränsen så att snabbt och enkelt kunna stryka något därifrån skadar verkligen ingen.

18 kommentarer:

Petra / Popetotrora sa...

Förstår att du är nöjd med dom där för dom var verkligen jättefina!

Life´s Silverlining and I sa...

Så fina! Kram Nilla

Johanna sa...

Åh vad fiffigt och superfint!

Ha en mysig fredagskväll,

Kram Johanna

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jättefina krokar och mycket fanns i butiken du länkade till också=)

Ha en fin kväll!
Kram,
Regina

Elna sa...

Coolt! Vilken bra idé och då kan man njuta av dem hela tiden.

Kram
Elna

Ewa`s Galleri sa...

Jättefina ,Smart ide
Ha en riktigt skön helg

Fröken Fräken sa...

Nämen vad snajs! Du har helt rätt, man får prioritera lite bland pysslen, för man hinner liksom aldrig göra alla själv..har jag nu insett med bara en ynka vecka kvar av semestern.. jag ylar!

Anonym sa...

Snyggt, gillar jättemycket! Jag är ju silversmed så jag kunde inte låta bli att göra handtag till ett par av köksluckorna av gamla silverskedar! Kul med återanvändning.
Kram Susanne

Unknown sa...

Vilken grej, grymt fina! Har sett ljusstakar av skedar tidigare, men aldrig krokar. Var väl gött att du slapp pysseljobbet, skönt att köpa färdigt ibland så kan man lägga tid på annat :)

Kram och god natt,
Catta

CreandoPhoto sa...

Åh,så fina! Det vore ju roligt att prova göra själv måste jag säga...

Gardenhouse sa...

Så snyggt och finurligt! Den iden gillas skarpt ;)
Trevlig kväll,
kram Sussi

Unknown sa...

Så flotte de var:)
Herlig ide ♥

Johanna Stålros sa...

HEEELT underbara.....Ha en fin fin söndag! Kram

Tina sa...

Så dekorativa!!

Ha en fin dag o kram!

Drömliv sa...

Jag har massa fina gamla nysilver bestick...som jag jättegärna skulle vilja göra ex krokar av. Vet du hur man går tillväga?=)
Fin blogg du har!

Marie maräng sa...

Otroligt fina krokar! Vilket bra tips.

Jag har varit lite eller rättare sagt mycket osynlig en tid men är nu tillbaka på jobbet. Några hektiska dagar blir det att hinna jobba undan det som blivit liggande under ledigheten. Nu titta efter vad du haft för dig :)

Har du kvar några släktingar eller så i Sundsvall?

Ha de gott!
Kram Marie

PIAZZAN en inredningsblogg sa...

otroligt vackra...känn som det tillkom en ytterligare sak på min "lista" ...*skrattar

Kram

Pernilla på Piazzan

Hege Morris sa...

Så fine!
ha en flott helg! klem Hege