3 september 2010

SING ME A LOVE SONG...

Så här ser det just nu ut på en av våra skänkar i vardagsrummet. Fler och fler ljusstakar plockas fram. Fler och fler svarta detaljer tar plats. Det är höst. Och även fast jag älskar alla ljusa pasteller som dominerat under sommaren är det dax att gå vidare.
Under glaskupan ligger en torkad hortensia. Jag vet att man enligt Feng Shui inte ska ha torkade blommor hemma, då de ger negativ yin (energi), och jag är väl egenligen inget stort fan av torkade blommor. Men denna tycker jag om, och så känns det passande nu när sommarblommorna börjar vissna och dö. Lite melankolisk får man vara när sommaren är över.

Knopparna i porslin är inköpta i USA. De två turkosa ska jag ha till en hurst som står i arbetsrummet, den vita med klocka ska användas till ett nattduksbord.
Tavlan med text har jag gjort själv, inspirerad av House Doctor. Texten kommer från en låt med Robbie Williams. Sing me a love song, drop me a line. Texten är skriven med hjälp av bokstavsschabloner, 10 centimeter höga bokstäver, som jag köpt i en pysselbutik i Aberdeen. Sen har jag fyllt i bokstäverna med hjälp av pensel, hobbyfärg och tålamod. Jag är faktiskt väldigt nöjd med resultatet och skulle kunna tänka mig att göra 3 till, för att hänga upp ala 4 i grupp på en vägg. Om jag nu hade haft en passande vägg till övers...

Med det önskar jag er alla en riktigt god helg.

av jill från ett av fyra rum.

24 kommentarer:

(eddas) sa...

Kjempestilig tavle du har laget...og så fine bilder.Liker knotten med klokke på:)
ha en fin fin helg
eddaKlemmer

Systrarna Hjertén sa...

Å, jag försökte mig på något liknade i våras hade inga schabloner dock, utan försökte på frihand...resultat blev UR-KASST!!!

Hade tänkt mig en tavla med texten "Love is all you need" och en tavla med texten "All you need is love", den idén har jag sett hos Cox&Cox.

Trevlig helg!
Frida

Hanna sa...

fint.
ha en bra helg.
kram
hanna

hemma hos lilla mej sa...

Underbar tavla bara så fint.jadet är härligt att vara inne och mysa och greja.Önskar dej en mysig kväll kram Rita ♥

Therese sa...

Jisses vilken fin klock knopp, helt bedårande! Å din tavla var inte dum heller :-) Ha nu en toppen helg <3 Kram therese - sockenvägens söta

Mitt hvite hus sa...

Så fin tavle du har fått deg.. råfine bilder..

God helg..
klemmer =)

LissenTo sa...

Men vad fint du har gjort Jill! Tavlan cool och personlig, med text som säkert betyder något extra för dej!
Appropå torkade blommor, det man tycker om, måste väl ge bra harmoni.
Så tycker jag.

Urfina knoppar, dom med klockan har jag lte liknande. Men dom turkosa wow.

Tittade efter knoppar idag i lilla Härnösand. Hittade inga.
Blev bara små inköp. Men vi hade det mysigt.

Ha en jätteskön helg!Kram Lissen

Maliva`s verden sa...

Wow, for en lekker tavle du har lagd. Ikke bare digger jeg Robbie, men for en god idè å ha en bit av teksten på en slik tavle.Dette var virkelig årets kreative idè, takk for tipset;o)
(Ps!mannen min som er låtskriver, sitter inne med mange gode tekster, håper at det er greit at jeg kanskje kopierer en lignende tavle etterhvert..men linker så klart til deg da;o)Ha en fin fin helg.
Klem fra M-L

Anonym sa...

Så snygg!!!
ha en go helg
kram Malin

Katta sa...

Vilken otroligt snygg tavla du gjort!! Riktigt duktig är du :) Jag har också torkad Hortensia hemma och tror inte det skadar så mycket (feng shui tänk) men när de börjar bli dammiga åker de ut ,Kram Katta

Villa Vinkelhaken sa...

Fint det blev! Skylten var superfin! Önskar jag också var så duktig på att göra egna tavlor.

Ha en bra lördag!
Kram jenny

Lybtar sa...

Vilken inspirationsblogg du har. Jag blir så sugen på att göra något själv.
Inte helt duktig på det bara, men man måste ju börja någon stans.
Skall spana vidare här "inne"

Livet på Vestergård sa...

Vilken fin tavla du gjort!
Hos mig har det också börjat komma inmörkare detaljer. I dag har vi haft en riktigt fin höstdag.
Kram Kicki

Monkan sa...

Vilken snygg tavla du gjort, och fint arrangerat på skänken. Härliga bilder.

Gardenhouse sa...

Läcker tavla du gjort, skulle vara jätte fint med tre till... håller med dig, det är bara att ta fram tålamodet igen då *3.
Urläckra knoppar!!!
Ha det bäst i veckan,
kram Sussi

Huset utanför stan sa...

Ååå, helt underbar tavla! Vad duktig du är! Gillar texten och placeringen av orden också! Supeprläckert;-)

Gillar din torkade blomma också! Trots dålig energi;-) Kram

Anonym sa...

Vad fint du gjort! Läckert!

Önksar dig en fin kommande vecka, kram/Mira

millandante sa...

Nu inspirerade du till pyssel, med både tavla och galgar!! Fint!!!

Och de där knopparna... mmm....
Pysselkram till dig!

Laila sa...

Jag har en liten ny blogg. Får se hur jag gör. Om jag behåller gamla eller helt tar bort den.
Men den nya tänker jag ta nya friska tag med VÄlkommen goa du!
Kram Lallisessensenavallt.blogspot.com/

Nilla Q sa...

Vilken jättefin tavla du gjort! Förstår att det kräver lite tålamod...

Kram Pernilla

Mycket annat & lite betong sa...

Jättefin tavla!
Visst är det kul att göra saker själv. Det skulle ju vara snyggt med en grupp som du tänkte.

Hälsningar Agneta

Anonym sa...

Wooooow så kaxigt personligt Du har det! Mina komplimanger & många tack för kommentar hos mig! Din blogg är så skön så det är livsfarligt att gå in här, jag har fastnat här nu på morgonen och måste till jobb ;)

Agneta

Vigdis sa...

Härlig blogg! Är bara 13 år men älskar inredning! :)

Unknown sa...

Hej Jill!
Så roligt att du ville vara med i fabriken!
Jag tror att du kommer inspirera oss fabrikare du visar jätte fina bilder.

Vi länkar dig från fabriken och puffa gärna tillbaka med en länk från din blogglista eller med våran logga.

Stor kram Annaleena