20 april 2009

Detaljer i arbetsrummet


Så var det plötsligt måndag, den 20 april. Vart försvann den här månaden egentligen? Har världen snurrat så fort, medans vi varit instängda i vårt vardagsrum med renovering på schemat? På något sätt känner jag att jag missat något...

Eftersom vardagsrummet ännu inte är riktigt representabelt, och resten av lägenheten fungerar som lagerlokal, visar jag er idag bilder från vårt arbetsrum (tagna innan vi startade renoveringen av vardagrummet).

Tallrikshyllan rymmer för tillfället inte speciellt många ting, men de som finns där är desto vackrare att titta på. Trähästen och zinkhjärtat, med en liten fotoficka, är inköpta på First Floor här i Bergen, och kommer från Walther&Co. Fotot är på mig och min lillasyster, taget i en fotoautomat i Schweiz för ganska exakt 9 år sedan.

Gardinkappan hängde förr i antingen mitt eller min lillasysters flickrum. Tycker den är supersöt och en liten gardinkappa är allt som behövs i detta lilla rum. Till höger om fönstret hänger Ballerinan, av Cassandra Rhodin.

På väggen bakom skrivbordet hänger en liten anslagstavla, inköpt hos nätbutiken Lobelia. De två korten är handmålade av min mammas farbror. I många år målade han så fina kort till alla i släkten, som skickades ut till födelsedagarna. Jag tror att jag har omkring 13 stycken och nu får två av dem pryda arbetsrummet.

Bredvid anslagstavlan hänger en tavla tillverkad med datorns och internets hjälp. Jag hittade dessa små bilder hos en amerikansk tillverkare av väggkonst, Mel V Inc. Tyvärr skickar de inte sina varor hit till Europa, men det finns verkligen mycket fint att inspireras av.

Bokhyllan försöker jag hålla så städad som möjligt, vilket betyder att mycket förvaras i lådor och askar av olika slag. På en av hyllorna ligger lite stuvbitar och en underbar bok om lapptäckstekniker, som min lillasyster köpt till mig i USA. I askarna i guld, turkost och vitt förvarar jag småting, som pärlor och trasiga smycken. Man vet aldrig vad man kan hitta på med sånt!


Nu får vi se när nästa inlägg kommer och vad jag då kommer att visa för något. Just nu är det som sagt smått kaos hemma och jag ser väl inte att det kommer att bli någon ordning i det inom de närmsta dagarna. Så vi ser vad som händer i framtiden!