17 augusti 2012

EN BLÅ FAVORIT


Jag har bloggat ganska länge nu och således hunnit med att visa fram mycket av mitt hem. En del saker kan ses mest hela tiden här på bloggen, dessa ljuskoppar har till exempel varit med på ett oräkneligt antal bilder. Andra ting har däremot bara visats fram en enda gång, för att sedan "glömmas bort". Detta trots att de ligger högt upp på min egen favoritlista. Som det lilla blå skåpet i hallen.
Det är faktiskt över två år sedan jag visade det för första, och hittills sista, gången. Är du intresserad kan du titta här för att se hur det såg ut innan jag gick igång med såg, målarfärg och sandpapper. Bredvid skåpet hänger två andra favoriter, de flygande änglarna av den norske keramikern Maria Øverbye.

Detta skåp går jag förbi flera gånger dagligen och med tanke på att jag ser det så ofta vore det ju rent ut sagt dålig stil av mig att inte visa fram det för er lite oftare... Nä, men skämt åsido, kanske skulle jag ta en inventering av mitt eget hem, återupptäcka gamla favoriter och lyfta fram dem i ljuset en stund?

23 kommentarer:

Elna sa...

Skåpet är ljuvligt och jag har inte sett det tidigare och gud vilka söta änglar.

Kram
Elna

Systrarna Hjertén sa...

Men jag kommer faktiskt ihåg att jag sett det förut! Det betyder att jag läst din blogg ganska länge, men jag gillar den fortfarande!

Trevlig helg!
/Frida

Unknown sa...

Så flott skap, kjempesøtt:)
Og så herlige engler ♥

Ewa`s Galleri sa...

Jättefint skåp ,tål att visas upp många gånger
Och änglarna var ju ljuvliga
Ha en skön helg

Tina sa...

För mig är det första gången jag ser det, så jättefint skåp!
Man har utan tvekan favoriter i hemmet, de där man aldrig gör sig av med...

kram

Träning Inredning Inspiration sa...

Jätte vackert skåp. Det kan du visa upp många gånger!
fin blogg du har!

Fortsatt trevlig helg!

Hege Morris sa...

For noen herlige ting! Liker alt!
Ha en fin helg! klem Hege

Johanna Stålros sa...

Åhhh så vackert....duktig du är!!! Kramar

Life´s Silverlining and I sa...

Min dotter sitter brevid mig och säger spontant oj det var fina bilder! När hon tittar på din blogg och jag instämmer:) känner igen det där med att man visar om saker hemma. Kram Nilla

Hanna sa...

Det är så fint skåpet.
Kram
Hanna

CreandoPhoto sa...

Underbart! Och för mig var det ju allra första gången jag såg det nu :)

Kramar

Johanna sa...

Vilka supersöta änglar! Och det där fina skåpet hade gärna fått flytta hem till mig:)

Sov Gott,

Kram Johanna

Gardenhouse sa...

Så fint det är ditt skåp, kul att du har favoriter i repris, alltid är ändå något ändrat ;)
En fin vecka till dig,
Sussi

Emma - Från min sida sett sa...

Riktigt snyggt skåp, jag gillar det massor! Du får säga till din man att han får ljuvliga kanelbullar när han vill, så kanske du kan få en fin kitchen aid;)

Hoppas att du har haft en fin fin helg!

Kram

Emma - Från min sida sett sa...

Nu följer jag din blogg & du finns såklart med på min blogglista med din fina blogg:)

Black Iris sa...

Den här sortens förvandling älskar jag.. Det är så häftigt att se en gammal "ful" sak och sen klura ut vad man kan göra med den.. Skåpet är bedårande..

Kram Maidi

Drömliv sa...

Det där skåpet skulle jag också gärna ha i min hall...eller varför inte i köket? Otroligt charmigt var det i vilket fall...☺

Hoppas din vecka börjat bra, och fortsätter likaså..

Fruehuset sa...

ååå! elsker de små englene:)
Nydelig.

Håper du har hatt en super sommer.

Helsing Marianne:)

villa carolina sa...

Vilket fint hem du har och många många vackra bilder. =)=)

Marie maräng sa...

Jättefint skåp i en mycket fin blåfärg. Förstår att det är en favorit!

Ha de bra!
Kram Marie

Marie sa...

Ohh vilken snygg liten gobit =D

Catje sa...

Det første innlegget med skapet var vel en av de første blogginnleggene jeg leste og jeg husker jeg spurte om hvor du hadde kjøpt knotten! Den er fortsatt like fin, men jeg har ikke fått rotet meg til å kjøpe noe liknende. Kanskje dette var sparket bak jeg trengte! En to år gammel påminnelse :) Det er i alle fall utrolig fint fortsatt!

Malin på pastill.nu sa...

åh, det är verkligen ett underbart skåp!