7 juli 2012

ATT PLOCKA IN SOMMAREN


Den här sommaren är knepig; strålande sol och värme ena dagen, för att ändras till regn och kyla dagen efter. Så för att få sommaren att kännas närvarande hela tiden får man göra sitt bästa för att plocka in den inomhus. På fotpallen framför soffan står nu en liten blomsteräng av vildvuxna sommarblommor. 
Blommorna står i en blandning av små vaser, några jag inte ens kom ihåg att jag ägde. Det är underligt det där med hur mycket man kan hitta i sina egna skåp om man tittar längst in. På piedestalen står en uppstammad rosmarin och på hyllan ovanför soffan står egengjutna betongljusstakar tillsammans med en av Tove Adman. Kuddarna i soffan kommer alla från Ikea. 
Ni kan inte ana hur mycket jag njuter av att återigen ha vardagsrummet städat och i ordning efter vår köksrenovering. Äntligen kan jag ligga i soffan och läsa, utan att titta ut över ett hav av verktyg, färgburkar och byggnadsmaterial. Då gör det inte så mycket om det regnar då och då.

15 kommentarer:

kavallinskan sa...

Vad fint du har hemma hos dig och bra idé att sätta blommorna i olika små vaser, det vill jag också göra!
Skönt med städat igen, att bo mitt i renoveringen är inget kul!
Ha en fin lördag!
kram

Elna sa...

Ja du har verkligen somrigt och fint, kul. Du får ha en fin dag och njuta i soffan.

Kram
Elna

Unknown sa...

Väldigt fina ljusstakar du gjort, undra om en annan kan klara av det..?

Kram Catta

Johanna sa...

Jättefint med blommorna! Ja, denna sommar är knepigare än någonsin tycker jag:)

Kram Johanna

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Hej, vilken fin blogg du har!
Kika gärna in hos mig, jag har just nu en utlottning i samarbete med nätbutiken Tidlösa Ting, dragning den 16 juli. Du kanske vill vara med?

http://emmasvitadrommar.blogspot.se/2012/07/nu-kor-vi-dags-for-utlottning.html

Kram Emma

CreandoPhoto sa...

Så vackert! Precis som en äng :)

Tina sa...

Blomsteräng, tänkte jag också! Vackert!

kram

Mycket annat & lite betong sa...

När jag ser dina små vaser kommer jag på att jag också har flera små vaser i ett skåp. Jag hade dem på altanbordet förra sommaren. Dags att ta fram nu!

Ha det så skönt!
Agneta

Johanna Stålros sa...

Wow så fint!!!! Bästa som finns att få plocka in lite av sommaren;) Kram

Marie maräng sa...

Hej!

Första gången jag tittar in hos dig, vad fint du har! Gillar din bricka som blir som en sommaräng.

Ha en skön vecka.
Kram Marie

TC sa...

Hittade precis hit och här kommer jag absolut stanna =) Vilken underbar blogg du har =) Jag hitta hit när jag sökte på mattsvarta ljusstakar =) Och jag undrar om jag möjligen kan få låna en av dina bilder som inperations bild till min blogg, jag länkar självklart till dig. Och förstår om du säger nej.

/TC

TC sa...

sv. Tack =)

Och tack för att jag får låna en bild, självklart länkar jag till din blogg =) Och när jag gjort inlägget så kan jag skicka dig en länk på inlägget så får du gå in och kika om du vill =)

Tack desamma =)

TC sa...

Så nu är inlägget uppe =) Här är en länk till det http://theresreiman.blogg.se/2012/july/pysselpresent-och-bloggtips-i-samma-inlagg.html#comment

Och tack igen för lånet =)

Fröken Grön sa...

Verkar som om vi har samma väder i Sverige och Norge. Sol och regn om vartannat, men när jag tänker tillbaka på de dagar som har gått hittills, så har jag ändå en känsla av att det har varit varmt.

Väldigt fint med alla småvaser, ett sånt enkelt sätt att fräscha upp tillvaron inomhus. Du har ett jättefint vardagsrum!

Torsdagskram!
/Anna-Karin

Ida Hjortsberg sa...

Så mysigt du har det! Mycket vackert!