4 april 2012

ÄGG UNDER KUPAN OCH VACKER IRIS

Att jag inte pyntar mycket till påsk beror inte på att jag inte gillar att påskpynta utan mer på att jag om våren vill ha det väldigt enkelt här hemma. På skänken kan man dock ana helgen vi är på väg in i, där jag under glaskupan lagt mina vackra porslinsägg från Royal Copenhagen. Jag samlar på dessa och gick för två år sedan en sorglig påsk till mötes efter att jag tappat ett av dem i golvet. I år ligger dem därför gott skyddade.
Vacker iris i härligt blå nyanser. De blålila tonerna tas upp av värmeljusstakarna från Iittala. Jag har aldrig haft iris på lök inomhus tidigare, men det fungerade utmärkt. Synd bara att de, så som alla lökväxter, blommar och vissnar alltför fort i värmen inne.

Nu passar jag på att önska er alla en riktigt GLAD PÅSK!
Jag är nog tillbaka under helgen med några fler påskglimtar här hemifrån.

18 kommentarer:

Katta sa...

De är ju så fina de porslinsäggen! Gillar verkligen den blå färgen på ljuslyktorna med har en del saker själv i glas i den nyansen och det känns så fräscht. Lökväxter håller ju tyvärr inte länge inne men vackra så länge de står och oftast billiga tillhör man de lyckliga med trädgård går ju lökarna att plantera ut med. Ha en fin påsk, kram Katta

Marits Hverdagsgleder sa...

Vakkert påskeglimt :)

Casa of Mia sa...

Vilka underbara ägg, kram

Sabelhagens Olivlund sa...

Så vackra ägg, helt ljuvliga. Fräscht och vårigt hos dig.
Ha det gott.
Kram Maria

Jenny sa...

Såå fina bilder! Och vilken urläcker tapet som skymtas där i bakgrunden.

Hälsningar Jenny

Hege Morris sa...

Så fine bilder du deler! Helt nydelige. God påske! klem Hege

HEMMA sa...

Vackert! och Glad Påsk till dig också!
MALIN

Elna sa...

Ja de äggen är jättefina! Vackert och enkelt.

Kram

Anna sa...

Så fint du gjort det!
Glad påsk på dig!
Hoppas du får en trevlig vistelse i Sverige!

Fröken Fräken sa...

Nä, jag håller med, och det är nog därför jag inte heller är mycket för påskpynt - man vill ha det ljust, enkelt och luftigt!
De är ljuvliga, de där äggen!

Tina sa...

Så vackra ägg!
Nä, det blir inte så mycket pynt här heller, men däremot god mat och smaskiga desserter!

Glad Påsk!

Unknown sa...

Vilka vackra ägg! :)
Jag gillar påsken, inte för att jag har något vidare till pynt utan för att det är så traditionsfritt. Man kan göra lite som man vill och känner från år till år. Samtidigt tycker jag det känns som ett avstamp, vintern är definitivt slut. Våren är här :)
Kram Maria

tinajo sa...

Så fint det ser ut! :-)

mia sa...

Helt underbara ägg!
Önskar dig en riktigt fin påsk

Mycket annat & lite betong sa...

Vacker iris...jag var just ute och såg att rådjuren har ätit upp alla mina. Så nu är jag sur.
Så fint du har det på skänken, lagom påskigt!

Ha en skön påskhelg!
Agneta

Pysselpralinen sa...

Åh så vackert! Och vilka fina iris! Jag har aldrig sett att man kan köpa det, men nu måste jag spana! De är så vackra!
Glad Påsk!

Gardenhouse sa...

Så fint att ha äggen under kupan, jag brukar ha mina i mössan ;)
Irisen är ju så vacker...
En riktigt fin påsk önskar jag dig,
kram Sussi

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla sa...

Glad Påsk från Australien♥
... himmel, vilken fin påskhörna :)