8 mars 2012

TURKOS PORSLINSKNOPP


Av och till kommer det verkligen livet mellan mig och bloggen. Den här veckan har jag varit på jobbresa och långa arbetsdagar har effektivt satt stopp för blogglusten. Nu är jag dock hemma igen (om än med förkylning och feber i bagaget) och känner att det är hög tid att titta in här och lämna ett livstecken efter mig.

Mitt svarta enkla skrivbord har fått nya turkosa porslinsknoppar, inköpta på Anthropologie i London. I arbetsrummet går det i svart och vitt, med turkosa detaljer blandat med naturmaterial. Jag gillar det skarpt.

20 kommentarer:

Linda sa...

Ja, ibland kommer livet emellan...men som tur finns ju bloggen kvar även om lusten, tiden och orken inte alltid räcker till.
Krya på dig!
Kram, Linda

Johanna Stålros sa...

Men så snygga knoppar- gör sig verkligen bra mot det svarta! Kram

Elna sa...

Cool knopp i min nya favoritfärg. Du får ta och krya på dig och hinna i kapp livet.

Kramen

(eddas) sa...

En nydelig detalj....
klemklem

Kari sa...

Nydelig fargeharmoni hos deg :
Klem

LissenTo sa...

Det gör jag också superfint, kommer ihåg att du visade knopparna efter resan till London.

Krya nu på dej, det verkar vara en influensavåg över gränserna, har själv legat några dagar.

Kram Lissen

Marits Hverdagsgleder sa...

kjempekul knott :) Lekker!

Tina sa...

Fin knopp o tofs!

Krya på dig o trevlig helg!

De små øyeblikk sa...

Noen ganger er det bare slik for de fleste, tror jeg! Bloggen er der uansett, den trenger ikke alltid å oppdateres for alle andre! Du må kjenne på at DU har lyst, ork, energi og glede av å blogge selv :)

Herlig bilde du viser denne gang! Jeg liker knotten og gulvteppe :)

Ha en fin fredag og helg :) -Klem Kjersti-

Catje sa...

Lekkert med turkis mot svart/hvitt. Tjofsen var også veldig søt og gjør jo veldig mye for et ellers enkelt møbel! Riktig god bedring og god helg!

Vita Vardagen sa...

Ursnyggt, det pastelliga gör sig verkligen mot kontrasterna av svart och vitt, sedan mattan i en härligt jordnära ton :)
Kram Johanna

Home Bohemia sa...

Läckert...i min dotters rum har vi en del svarta detaljer till ett annars ljust rum...tänk att en knopp kan förändra så...Maria<3

Anonym sa...

Riktigt snyggt! En liten detalj som gör så mycket för helheten!
Här är också långt mellan inläggen, det är så mycket annat som kommer emellan hela tiden. Men som sagt, bloggen är ju till för att vara till lyst och inte ett måste...

Må så gott och krya på dig i helgen!
Kram Susanne

Anna sa...

Otroligt fin! Turkos är en underbar färg! Hoppas du piggar på dig! Stor kram från Gotland!

Jenny sa...

Vilken läcker knopp-toffs =)

Fröken Grön sa...

Superläckert! Shopping i London låter ju inte heller fel.

Har sett päronglassgröna små porslinsknoppar på Indiska som jag är lite sugen på. Ska bara grunna på var jag skulle kunna sätta dem.

Ha en fortsatt fin helg!
/Anna-Karin

karin sa...

Svar: Bär + kesella är en favorit :) Skry Vanilj eller Skyr Jordgubb borde du testa också. De är jättegoda :) Perfekt att ha bär till också :)

lotta sa...

Välkommen hem! jag gillar de turkosa porslinsknopparna. Snyggt!
Snabba kast från oljeindustrin till inredning. Ibland behöver man nog kontrasterna! Jag har åkt slalom och bara myst med familj och goda vänner framför"mello".
Kram Lotta

Nyanser av vitt sa...

Underbart effektfullt. Krya på dig.
Kram Agneta

Systrarna Hjertén sa...

Snyggt!

Att leva och blogga går inte alltid ihop, är själv inne i en period av funderingar på om jag ska lägga ner bloggen helt, hinner inte med den men vill ändå inte släppa taget...

Å, Antropologi i London, nu vill jag dit igen också!!! :)

Mvh
Frida