17 oktober 2011

HUS I TRAPPAN

Hemma i trappan till övervåningen står min samling zinkhus. Jag tycker det är fint med enkel dekoration i en trapp och när ljusen är tända bildas vackra skuggspel på väggarna. Det känns liksom välkomnande att gå upp en trappa och se vad som finns där.

Just nu är dock ljusen släckta, för jag är ute på resa. Igen. Till Tyskland denna gång. Med jobbet. En liten del av mig tycker det är lite småjobbigt att inte få vara hemma, men jag vet att jag kanske inte bör klaga alltför högt. För visst är det roligt med ett jobb där man får resa, bo på hotell, äta på restaurang varje kväll och umgås med människor som jobbar i andra delar av världen. Men samtidigt...hemma är bäst.

Roligt att så många vill vara med i min give away. Har du inte anmält intresse så gör du det i detta inlägg.

22 kommentarer:

Hanna sa...

Så fina zinkhus du har.
Kram
Hanna

Hanna sa...

Så fina zinkhus du har.
Kram
Hanna

Sommerjenten sa...

Nydelig! Må få meg noen zink hus jeg også tenker jeg :)

Ønsker deg en fin uke!

Klem Lene

Johanna Stålros sa...

Jättemysigt!!! Effektfullt att ha flera samlade så där. Kram Johanna

Tina sa...

Så fint, nu kickade julkänslorna fram igen...härligt!

kram

HEMMA sa...

Vilka vackra zinkhus du har, tycket också om dem. Fina, enkla och stilrena :)
Snyggt att ha dem i trappan, du får en liten stad längs väggen...
En fin dag till dig! MALIN

Anonym sa...

Jättemysigt och inspirerande. Visst är hemma bäst.

Kram

Jenny sa...

Vilka fina, en sånt där runt med stjärntak skulle jag verkligen vilja ha. Superfint att ha dem i trappan också.
Hälsn. Jenny

Livet på Vestergård sa...

Så fint med alla zinkhus i trappan! Nu längtar jag tills vi får vår trappa vitmålad :)
Kram Kicki

Mycket annat & lite betong sa...

Så vackert de lyser i trappan! Mycket fint!
Jag som inte har någon trappa...

Ha det så bra!
Agneta

Radhusdrömmar sa...

Jättefint att ha husen i trappen.
Såna där är fint att ha tända nu när det börjar bli mörkt på kvällarna.
Jag har ett par såna hus, fast de är vita. Får ta fram dem nu.

Ha en bra resa!

Kram Johanna

VitaVardagen sa...

Ja de ser verkligen mysiga ut såhär i höstmörkret. Jag förstår att det ibland är tråkigt att resa mycket, men har man ett fint och trivsamt hem, som du har, så är det ju desto härligare att väl komma hem sen :)
Jag önskar dig en fin tisdag!
Kram Johanna

Fiffiga Systrar sa...

Jättemysigt med dina fina zinkhus! Vi har också en vitmålad trappa, visst är det läckert!?! Jag älskar den!

Ha en fin tisdag!

Kram Elin - Fiffiga Systrar

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Så snyggt! Jag var på inredningsparty för ett tag sen och väntar nu hem ett zinkhus!! Dom är så fina!!
Hoppas du har det bra på resande fot!! Kram!

Perlemor sa...

Jel elsker den lille landsbyen du har i trappen riktig stemninsfult!

God reise, kram från Perlemor :)

Susanne sa...

Hej!
Hittade till dig tack vara husen...vilken fin blogg du har och jag ska nog testa att sätta mina hus i trappan, fast min är svart ;)) hoppas bara att gubben inte snubblar i dem ;))
kram susanne

Jannicke sa...

åå, så koselig det var med en slik samling av hus i trappen :o) :o)
Klem til deg.

Gardenhouse sa...

Så fint du har hemma i trappen!
Jätte läckert med zinkhusen till det vita och skuggorna har du helt rätt i.
Ha det så fint i tyskland så länge,
kram Sussi

ansepanse sa...

jättevackert med de där husen där i trappan
jag är så hemmakär så jag längtar hem redan vid brevlådan vår
kramar

I mina gömmor sa...

Åh vad vackert, de kom så till sin rätt där de står tillsammans som en liten stad!

Kram Malin

Marie sa...

Ohh vilken inspirerande blogg och vaad fint ni bor, här ska det kikas in mera =D

Ha en bra dag

I mina gömmor sa...

Jag kan inte släppa vad fina husen är i trappen! Kikade efter fina zinkhus när jag var ute och shoppade sist men hittade inga. Var har du hittat dina fina hus?

Kram Malin