20 januari 2011

SLÄPP SOMMAREN IN!

Det första jag tänkte på när jag såg dessa rosor i butiken var sommar. Så mitt i alla diskussioner om en mörk och lång vinter, och med en stark längtan efter vår, passar jag på att plocka in sommaren. Iallafall lite grann.
Ett litet hav av små ljusrosa blommor och knoppar, som jag placerat i en stor vas samt två lite mindre. Min egna rosenträdgård. De blommor som börjar vissna plockar jag bort och lägger i min vita keramikkrona.

Två hjärtan från Greengate, med passande rosmönster, ligger på zinkbrickan. Där står även en liten ljuskopp i vit keramik, med ordet älska instämplat.
Som ni ser i detta, och mitt förra inlägg, tar jag in en del rosa detaljer i inredningen nu. Det var likadant förra året. När julen är utstädad vill jag ha in rosa, blandat med lite andra pasteller. Och mycket vitt. Det känns fräscht och förstärker känlsan av ljus och vår, något man verkligen behöver under denna årstid. Då känner jag att energin kommer tillbaka och jag blir inspirerad till att ta tag i nya projekt. Nu ska här fixas!

24 kommentarer:

Systrarna Hjertén sa...

HÄRLIGT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Mvh
Frida

hemma hos lilla mej sa...

Bara så himla härligt inlägg.Önskar dej en skön torsdag.Varm kram Rita ♥

Petra / Popetotrora sa...

Fantastiskt fint och härligt!! In med sommaren. Mer sånt!! :-)

Alfa sa...

Så nydelig det var med de rosene. Skikkelig sommerstemning.
Tusen takk for hyggelig hilsen inne hos meg.
Klem Alfa

LissenTo sa...

Jättefint med en egen rosenträdgård och att ställa blommorna i olika höjder. Man kan ju njuta länge på så sätt.

Har varit och köpt matta till vardagsrummet idag på Ikea. Blev så rätt :-)

Även köpt tavellist på Indiska.
Nu promenad i solskenet.
Det blir en bra dag :-)

Kram Lissen

Therese sa...

Ja blommor är en vardagslyx som piggar upp!!! Fint <3 KRAM

Vikeskärs hem och vardag sa...

Vilka ljuvliga kvistrosor. Nu gäller det att omge sig av mycket blommor så man klarar av återstoden av den mörka årstiden.
Kram

Mitt hvite hus sa...

Nydelige grenroser.. er så glad i disse.. de gjør så mye ut av seg..

og det minner meg om sommer... kan drømme for når man kikker ut er det ikke mye som inner om det..

klemmer 0)9

Fröken Grön sa...

Ljuvligt var ordet! Så där fina snittblommor kan man inte köpa i Sverige...
Måste säga att jag verkligen avundas dig din fina läshörna under trappen (förra inlägget). Vilken drömplats för en latte och en inredningstidning en lördag eftermiddag!
Må gott där borta i vårt kära grannland!
/Anna-Karin

Katta sa...

Ja det där är verkligt somrigt, som en romantisk sommar på landet. Kram Katta

Johanna sa...

Underbara rosor, älskar sådana kvistrosor! Rosa är verkligen en färg som även syns här hemma så fort julen är utstädad:)

"Tolixpallen" är verkligen en bra kopia!;) Jättefin!

Och tack så mycket för att du meddelade mig om min profil, skall ändra på detta, tack!!

Ha en fin kväll

Kram Johanna

Gardenhouse sa...

Så skirt, vackert och vårigt! Helt enkelt underbart...
Din hörna under trappen är ju såå mysig.
Och kudden med fågeln på sängen, super söt.
Kram Sussi

Lilla gårdshuset sa...

Men åh vad fint och somrigt! Härliga bilder.

Kramis/Heléne

Pysselpralinen sa...

Det är verkligen jättehärligt! Åh vad glad jag blir när jag ser dina ljuvliga bilder! Du har alltid ljuvliga bilder som jag skulle tro kom från en inredningstidning om jag inte visste hur duktig du är på färg och form och fina pysselidéer.

Gud nu längtar jag efter sommaren och havet...liknande sådana små rosor växer vid sommarstället vid havet...

PS. Skönt att höra att det finns fler yrkesarbetande tjejer som hasar omkring i mjuka brallor hemma. just nu sitter jag i min sambos pyjamasbyxor och de är störtsköna!:-) Jag fick låna dem för första gången för någon vecka sedan och jag säger bara "bytt är bytt och kommer aldrig igen"! :-)

millandante sa...

Så underbart inlägg!!!!
Rosor och bilder och vårkänslan gjorde mig så glad nu!!

KRAM

Therese sa...

Åh, fint! Jättevackert. Man blir glad när man ser alla de blommorna.

Gillar också rosa mer på våren, har köpt nya kuddar till sängen som blev rosa.

Ha en skön helg! Kram Therese

Livet på Vestergård sa...

Samma här.Nu vill jag ha lite rosa detaljer i inredningen. Så härligt att få drömma framåt mot varmare tider :)

Hanna sa...

Så underbara bilder. Jag gillar verkligen tyget på det lilla hjärtat.
Kram
Hanna

Nilla Q sa...

Underbara blommor och underbara bilder!!

Kram Pernilla

Town and Country Gals sa...

Jill,
Those pink roses are lovely, the color just makes you happy and they look wonderful in your containers, especially in the white crown! I also love your reading corner in the previous post! What a great place to read and relax!
Rebecca

Fröken Fräken sa...

Så somrigt juligt!! Faktiskt är jag sugen på pasteller just nu jag med. Det har ju hänt för om man säger så, och med lite olika resultat (ä-hum) men man kan ju alltid försöka igen!

Rosa sa...

Nydelege blomar, og du gjer det alltid så utruleg lekkert!
Ser det er lenge sidan eg har vore inn til deg no - soveromsbildene og var knallfine! Soverommet vårt skrik eigentleg etter oppussing, men eg trur desverre det kjem eit godt stykke bak i køen.

håpar du har ei fin helg, Jill!

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Åh, så nydelige bilder- blir helt våryr her jeg sitter!
Ha en fin søndag.
Klem

isa sa...

magiskt fina bilder!!! Jga näsatn känner rosen doften genom datan. Torkade rosor är ett måste i hemmet. Här hemam brukar vi alltis göra små doft påsar på sommaren och lägga i garderoben. min mamma gjorde alltid så när jag var liten så jag vill föra den traditionen vidare. annars passar inte rosor in här hemma riktigt tack vare den ganska stela inrednings stilen som vi har. Men att se bilder som dessa får mig att le :)