18 september 2009

Svart stålkorg

Ibland ser jag sådant jag inte visste att jag ville ha, sådant jag inte hade en aning om att jag letade efter. Den här svarta stålkorgen passar väldigt bra in på den beskrivningen.
Jag har köpt den hos Thomas & Livs Lyst och den passar utmärkt i vardagsrummet, där den utgör en fin kontrast till de vita och ljusa färgerna.

För tillfället har jag bestämt mig för att använda korgen till sådant där myspysigt, som behövs nu när hösten närmar sig. På bilderna ett quiltat täcke och en virkad pläd. Båda köpta, ska jag väl ärligen berätta. Man ska nämligen inte ljuga, så då kan jag ju vara ärlig och berätta att i helgen tänker jag inte göra någonting alls. Absolut ingenting.

Och med det önskar jag er en härlig helg!

8 kommentarer:

millandante sa...

Ja det är ju så trevligt när man kan överaska sig själv här i livet, och plötsligt inhandla finfina braochhagrejer! Gjorde sig perfekt där!
Ha en skön helg nu!
Kram

Mitt hvite hus sa...

Så skjønn korg du har kjøpt deg.. fikk tak i en slik på loppis for et par helger...


God helg til deg Jill..
Klem Kerstin

Lotta sa...

vilken fin korg.Och din virkade filt ser ju bara helt underbar ut!Önskar dig också en underbar helg.Kramisar Lotta

Fröken Fräken sa...

Jag tycker att jag mest hela tiden kommer hem med saker som jag inte visste att jag letade efter. Medan en ny höstjacka, skor och ett par svarta byxor är mer omöjliga att hitta. ;-) Men det var verkligen en snygg korg! Hoppas det går bra med ingentinggörandet i helgen!

Inspirera Mera sa...

Vilken härlig korg du har köpt!
Kram Sandra

LIVS LYST sa...

KJEMPE GØY å se at kurven i bruk, Jill! Tusen takk for at du sa fra. Det var koselig å se! Håper du hadde en fin helg og er klar for en helt ny og åpen uke!

Hilsen fra Liv

Ingmarie sa...

Man behöver inte göra någonting varje dag...det har vi väl svårt att ta in?
Kanske något att träna på??

Ha det alldeles underbart!

Mine Blomster sa...

Så godt at noen kan si det. Jeg skulle ønske jeg kunne ha en helg uten å gjøre noe... men jeg hvet ikke om jeg hadde klart det.....:))))
Dina Kräftor ser fantastisk goa ut. En fin blogg du har :O)))))
Hilsner fra Mine blom