1 maj 2012

PÅ FÖRHANDSVISNING AV IKEA I BERGEN


Hur ofta får man chansen att vandra omkring i ett nästan folktomt IKEA? Snarare är det väl så att man alltid lyckas välja dem dagarna när även resten av världen bestämt sig för att ta en tur ut till det stora möbelvaruhuset. Då blir man såklart extra glad över en inbjudan till pressvisning, för att få en förhandsvisning av det nya IKEA som öppnar i Bergen imorgon. Och vi som i Bergen har levt med ett IKEA-varuhus mindre än något annat jag besökt, och således med ett mindre varuutbud, kan nu glädja oss åt ett gigantiskt varuhus med en slinga genom möbelutställningen som är 1.6 kilometer lång. Det blir träning det om man tar den ett par gånger i rask takt (eller i mindre rask takt för oss som vill hinna titta på allt också).
Det var alltså mycket att se, både gamla favoriter och nya potentialer. Ljusstakarna ovan från den nya PS-kollektionen, som man kan bygga ihop lite som man vill, tror jag kommer att bli en hit. Det är ju inne med sådant som man kan sätta sin personliga prägel på. Och kuddfodral, det funkar alltid. Speciellt förtjust blev jag i det vita med blå prickar, som jag tror skulle göra sig väldigt fint i soffan här hemma.

PS Svarva, bordslampan från förra PS-kollektionen är en favorit, men jag har ännu inte kommit på en bra plats att ha den här hemma. Och såklart, det ska en svenska till för att hitta denna lilla Sverige-detalj på det 38'000 kvadratmeter stora varuhuset. 
Upplägget under förmiddagen på IKEA var genomtänkt och varuhuschef Odd Rune guidade oss tillsammans med Siw Haveland, första inredare på IKEA i Bergen, genom hela varuhuset. På vägen var det mycket som lockade och det tog sin tid att gå rundan tillsammans med journalister och ivriga inredningsbloggare, med kameran i högsta hugg.

Så nu återstår bara det där med att försöka komma ihåg allt fint jag såg på vägen, skriva ner en lista och återigen bege sig mot IKEA när dem slår upp portarna imorgon den 2 maj.

18 kommentarer:

Unknown sa...

Heldig dere som fikk å være med! Det ser ut at de har gjørt en bra job. Gleder meg til å se den LIVE!!

Ha en fin dag,
Vicky

Jenny sa...

Oj, så trevligt!! Det finns ju så himla mycket fint, apropå svartvita foton, så har vi de där från IKEA med städerna, som du visar på Stockholm, de andra bilderna är också fina!
Ha en fin start på sköna maj, kram Jenny

Elna sa...

Det låter fantastiskt kul att slippa trängas med alla andra. Fina bilder och den prickiga kudden gillar jag. Du får ha en fin dag.

Kram
Elna

lillpastill sa...

Takk for en koselig dag.. Var kjempe kjekt å hilse på deg.. :)
Har lagt meg til som følger jeg, du har det så koselig her inne..

Fin fin dag til deg
Klemmer og smil fra meg

tinajo sa...

Vad skoj - och nej, ett halvtomt IKEA har man nästan aldrig upplevt..! :-)

Casa of Mia sa...

Åh så trevligt, IKEA har så mycket fint kram

Tina sa...

Man kan ju lägga märke till ekot på ett tomt Ikea när man står först i kön o in till byten o återköp!
Gillar inte att köa där, tyvärr händer det allt som oftast att man är tvungen..

kramen

Basilica sa...

Jag har så nära till Ikea att jag glömmer bort att glädja mig över det. men när jag ser alla bussar från Norra delen av landet så förstår jag vilken tur jag har.
Lycka till med ditt IKEA.

Fröken Grön sa...

Inte dåligt att du fick ta en titt innan de ens öppnar!
Ha en fortsatt fin vecka!
/Anna-Karin

Mycket annat & lite betong sa...

Vilken lycka, att få gå runt på ett IKEA-varuhus innan det har öppnat! Och med guidning.
Så fina lampetter du har gjort! Jag har också en stackars spetsduk som har varit med om mycket.

Ha en bra fortsättning på veckan!
Agneta

Helena Högberg sa...

Vi har ett nytt, jättestort IKEA bara 2 mil hemifrån (Västerås), man tänker inte på vilken tur man har, man är så van med det!

Lifestyle By Lena sa...

Åh va lyxigt med en liten förhandstitt. Ikea kan dom, för oj vad många guldkorn som kommit in i deras sortiment.

Njut av dagen!

Kram

Kia sa...

Vad kul! Jag har fått gå på ett näatan tomt ikea då jag jobbade med uppacket. Börja kl 5 på morgonen och gick hem 10 när cirkusen drog igång. Det var kul och vad mycket grejer man fick syn på när man packar upp, som man inte skulle sett om man bara strosa runt.

Ha en toppen dag!
kram Kia

Black Iris sa...

Det var verkligen jättelänge sen jag var på IKEA, men jag ser att jag kanske ska ta mig dit någon dag..

Kram Maidi

mia sa...

Det är så inspirerande att titta i alla visningsrummen på Ikea och man får ju en massa motion på köpet också!
Fortsatt trevlig kväll!

Ninja sa...

Jag tror att fler bloggare har varit där...

Gardenhouse sa...

Kul att få vara med på!
På dina bilder kan man tro det är från nåt annat varuhus ;) jätte fina bilder!
Shoppat och klart nu då?
Kram Sussi

Lisette sa...

Hei og hå, tusen takk for hilsen hos meg. Kul blogg dette;)