2 januari 2011

FINT FÖR TVÅ

Nyårsafton och efterföljande helg har varit riktigt lugna. Jag har haft vakt, vilket betyder att jag måste finnas tillgänglig på telefon och ha närhet till dator dygnet runt. Alltså firade vi in det nya året hemma, jag och maken, med välsmakande middag och bubblande champagne.
Självklart missar jag inte ett tillfälle där jag kan dekorera extra fint och på Nyårsafton lägger jag gärna ner tid och energi på dukningen. En enkel vit duk fungerar alltid och ger stora valmöjligheter när det gäller övrig dekoration. 

Vi har aldrig samlat på oss glas ur samma serie, utan blandar det som finns i skåpen. När det gäller champagneglas har vi tolv stycken helt olika och jag tycker det ger lite variation i dukningen att använda dem. Dessutom får var och en sitt unika champagneglas, vilket ju är lite fesligt.
Vid varje kuvert har jag placerat ett litet likörglas, med ett värmeljus i. Linneservetterna är omknutna med ett enkelt snöre, med vaxblommor som dekoration.
Mitt på bordet har jag lagt ut julganskulor i vitt, lila, silver och glas. Desstuom tre enkla ljusstakar och vaxblommor, i både glasvaser samt liggandes direkt på duken.

Fint för två, precis som det ska vara när man firar Nyårsafton på tu man hand.  

22 kommentarer:

Mitt hvite hus sa...

Oj så vakkert du har dekket på til dere to.. nydelig..

hyggelig å kose seg og ah det fint selv om man er to også..

ønsker deg en fin ny uke 0))

klemmer

Mycket annat & lite betong sa...

God fortsättning på det nya året!
Det var en vacker dukning du har gjort. Kul idé att ha olika glas.

Trevlig kväll!
Agneta

hemma hos lilla mej sa...

Hoppas att du har fått en go start på det nya året!!!!Wow vilken underbart vacker dukning.Bara så fint.Härligt tips med olika glas.Ha en skön kväll.Varm Kram Rita ♥

Hanna sa...

Så otroligt vackert du har gjort.
kram
Hanna

LissenTo sa...

Så vackert och fint du hade gjort till er två. Romantik på årets sista kväll.Även om telefonen kunde ringa :-).

Dom där likörglasen finare än fint!

Skönt att ta det lugnt och hämta igen sig. Ni renoverade ju nyss också.

Laddat ner flera photoshape, men inga med ramar. Väljer tydligen fel varje gång.

GOD FORTSÄTTNING, tur det är helg snart igen. Innan vardagen är här igen, lite mer vila. Kram Lissen

Jannicke sa...

et lekkert bord! klart man skal gjøre det fint, selv om man bare er to :o)

Godt Nytt År, Jill!

Klem J.

Unknown sa...

Hello,
your table decoration is beautiful...
I made too New Years table but your is...perfect.
Happy New year and bye Vlaďka

Fröken Fräken sa...

Mycket elegant och samtidigt personlig dukning. Kan inte riktigt påstå att här var lika stiligt, där vi satt och frossade i smörgåstårta..

Vi får se hur det går med platt-tv kriget.. jag är ju lite emot att byta ut en tv som fortfarande fungerar. Och så är jag envis och vill inte ge mig heller! ;-D

Therese sa...

Oj så vacker dukning, och menyn lät inte illa heller! Förstår om ni hade ett magiskt tolvslag <3 KRAM

Catje sa...

Nydelig bord! Menyen hørtes også veldig, veldig god ut! :)

Et riktig godt nyttår til deg!

Catje

Systrarna Hjertén sa...

Supersnyggt!

Här blev det som sagt pyjamasparty, men med 3-rätters...

Mvh
Frida

Behindabluedoor sa...

N-Y-D-E-L-I-G!!!!
Unike og fine detaljer hos deg:)
Godt Nytt År!!!

Klemmer

himlaverket sa...

Underbart vacker nyårsdukning.
Fiffigt med olika glas, det finns ju alltid en massa vackra udda på loppisarna.
Kram ullamaria

Therese sa...

Wow, vilken snygg dukning! Helt perfekt matchat allting, underbart.

Hoppas maten smakade bra!

Kram Therese

Fröken Grön sa...

God fortsättning på det nya året! - Med en sådan fantastisk nyårsdukning kan väl efterföljande år knappast få en bättre start. Härligt!
Jag hittade hit för första gången nu ikväll och kommer garanterat igen! - Vilka underbara bilder du bjuder på!
/Anna-Karin

pensjonat frua sa...

Så fint!!! Nydelig blogg :)

Katta sa...

Så det är likörglas de där söta små. Mycket vackert har du dukat och vilken meny sen, rena restaurangmenyn. Ha en god fortsättning, kram Katta

Tee of Vinnord Cottage sa...

Helt utrolig vakkert!!! :) Nydelige farger (likte at telysene var i turkis/grønt og at ellers gikk det i silver og hvitt).

Godt nyttår til deg!

(eddas) sa...

bare helt nydelig vakkert...
kelmklem

mia sa...

Otroligt vacker dukning!!

Rosa sa...

Så fantastisk vakkert du gjorde det for deg og sambuaren!!
Eg må med handa på hjarta sei at noko slikt har eg aldri gjort til ein middag for berre oss to... dvs, noko slikt har eg aldri gjort til noko bordsete, men til ein middag for to har eg ikkje prøvd veldig heller. Du er superflink!

Anette {foreldremanualen} sa...

oj - så utrolig lekkert! Ønsker deg en riktig god helg. :-)