6 augusti 2010

DAGENS ROS

Dagens ros skickar jag till min älskade man, som igår tvingade mig upp ur soffan och ut ur min lilla bokvärld för att städa. Och vad skönt det är att åter ha snyggt omkring sig!

Nu kanske någon funderar lite på varför jag låter det bli stökigt, och inte är duktig och plockar iordning oftare? När jag faktiskt föredrar att ha det städat och fint. Jag får nog skylla på min personlighet - den där svart/vita personligheten som gör allt eller inget. Just nu läser jag böcker, alltså städar jag inte. Om jag nu inte blir tvingad till det av en blåögd snygging.

GOD HELG PÅ ER!
 
av jill från ett av fyra rum.

13 kommentarer:

(eddas) sa...

Det er helt lov og ligge på sofaen og lese bøker...noen ganger må en jo samle energi....til vasking:)
Kos deg med denne dagen...
eddaKlemmer

Maliva`s verden sa...

Ha-ha...det er som å høre meg. Når jeg først er i lesehjørnet,ja da glemmer jeg alt t.o.m.bloggen og da begynner de rundt meg å lure;o)
Har du noen boktips å komme med også, setter jeg pris på det, selvom jeg nå er mer i maling og oppussingsmoduset..
Lykke til i konkurransen min også.
God lesehelg!
Klem fra Maliva

Systrarna Hjertén sa...

Ha, ha! Den personligheten är du nog inte ensam om! Jag avskyr att ha det stökigt nästan lika mycket som jag avskyr att städa...!

Mvh
Frida

Vikeskärs hem och vardag sa...

Oh, tänk om min sambo kunde få för sig att städa och rycka upp mig för det. Han skulle aldrig komma på tanken hihi.
Kram

Linda sa...

klart så följer man dig här;)

Therese sa...

Hi hi sån är jag med, å fick sota för det i dag - att ta reda på 9 maskiner tvätt å vika och sortera är inte roligt... har dessutom två som fortfarande hänger på tork. Att jag aldrig lär mig att beta av kontinuerligt *ler* Ha en fin helg i ditt rena och vackra hem!
KRAM

Livet på Vestergård sa...

Det är inte roligt att städa,men visst känns det skönt när man är klar och kan lägga sig ner och koppla av med en bok :)
Ha en fin helg!

Mycket annat & lite betong sa...

Det låter som att det är mig du beskriver.

Trevlig helg!
Agneta

Kusin vitamin Cecilia sa...

Det allt eller inget beteendet ligger kanske i släktgenerna för jag låter det tyvärr oxå gå alldeles för långt innan man tar itu med det tråkiga städandet. Så länge det är rent och fint så är det lätt att plocka undan lite men har det gått över en viss gräns så blir det lätt att det får vara tills det blir riktigt kaos... Sen man fick barn känns det dock som att man tyvärr sällan får uppleva känslan med städat överallt, utan man får njuta av ett litet hörn i taget... för när man börjar på nästa hörn är det redan stökigt på det första igen... :-)

Fröken Fräken sa...

Här brukar det mer vara jag som tvingar upp herr Fräken ur soffan för att städa.. han brukar mer tycka att det kan göras "senare"... ;-D

Vete sjutton varför jag får sprickor i den lufttorkande leran.. Har inte sett till några bubblor, och har varierat med att både kavla tunt eller tjockt, men det verkar inte spela någon roll. Dessa tavlor la jag på tork i en påse för att de inte skulle torka för fort.. obegripligt alltså!!

LissenTo sa...

Känner igen det där allt eller inget. Ibland behöver man någon som sätter fart på en (hur säger man)

Igår gjorde jag ingenting, men tänkte :-)!
Idag, grundmålat skrivbord och två sängbord. Så nu kan jag vila:-)
Ha det så gott. Kram Lissen

Basilica sa...

Det där känns lite bekant. Önskar dig en trevlig vecka,

Anonym sa...

Så det är du som städar alltså... eh ... samma här faktiskt :-) jag tycker det blir bäst så, mannen fixar bäst med andra saker som jag ogillar ... att städa o tvätta bilen till exempel... Ha en go vecka! Kram/Mira