11 april 2010

EN BRA HELG

När katten är borta dansar råttorna på bordet.
Hemma hos oss gäller; när maken är borta gör frun följande:

* sätter upp ny taklampa ovanför matbordet
* spraymålar två ljusstakar
* skriver text på en 240 cm lång bräda
* dricker espresso och äter mintchoklad
* lyssnar på en massa bra musik
* hinner med två besök på Plantasjen
* beskär hibiskusar
* planterar om pelargonsticklingar
* dricker gott rödvin
* läser guidebok och planerar inför semestern
* frösår tobaksblomma och petunia
* börjar måla tallrikshylla
* läser en god bok

Det har varit en bra helg.

Av JiLl frÅn eTt av 4 ruM.

11 kommentarer:

Vikeskärs hem och vardag sa...

Visst är man mer effektiv när "gubbarna" inte är hemma :) Du har ju fått gjort en hel del ser jag. Ha det fortsatt gott, kram

Huset utanför stan sa...

Å det låter härligt! Visst är det härligt att få dansa på bordet! Vad mycket du fått gjort! Choklad, vin och en god bok är också härligt;-) Kram

Systrarna Hjertén sa...

Låter härligt! Vilken otroligt fin kopp, får man fråga vart den kommer ifrån?
Mvh
Frida

SKOOGSTROLLET sa...

Det var en diger lista, men jag fastnade mest vid hibiskusarna. Ska man beskära dem? Gör du det för formens skull eller? Jag har ju både vanliga krukhibiskusar och en frilands så det vore ju bra att lära sig förståss.

millandante sa...

Hahaha... så underbart!!!
Härligt att dansa loss emellanåt...!:)
Kram du goa

Slow-Eva sa...

vilken helg! Väldigt effektiv och trevlig låter den :)

Jannicke sa...

Høres ut som en perfekt helg!!
jeg har også vært "gressenke" denne helgen :o)
Det er litt deilig en gang i blandt!

Klem J.

Fröken Fräken sa...

Åh vad du har fått mycket gjort! Det verkar inte som om du blev fast framför datorn särskilt länge om du hann med allt det där. Särskilt nyfiken blev jag ju på den 240 cm långa brädan...??

Sussi sa...

Oj vad du hinner med dig då gubben är borta! Så mycket spännande och kul. Jag hoppas du delar med dig av resultaten! Brädan, vad blev det av den?
Min gubbe är också borta nu, fast hitintills har jag bara planterat plant och köpt en tunika, ligger lite efter bestämt.
Ha en bra vecka, kram Sussi

Mitt hvite hus sa...

Oj så mye du fikk gjort når mannen var borte... jammen er du flink og effektiv...

Ønkser deg en fin uke videre..

klem Kerstin

Therese sa...

Vilken härlig och effektiv helg, ser fram emot att ta del av resultaten ;-) Kram